התנועה למשילות עתרה לבג"ץ: הורו על ביטול תקנות סדר הדין האזרחי

ישראל רובין No Comments on התנועה למשילות עתרה לבג"ץ: הורו על ביטול תקנות סדר הדין האזרחי

בעתירה לבג"ץ ציינו בתנועה למשילות ודמוקרטיה כי התקנות פוגעות בציבור ומתדיינים ובעובדי מערכת המשפט. עו"ד רוטמן: "התקנות עומדות בסתירה להוראות חוק יסוד ולכן דינן להתבטל"

אולם בית משפט צילום: פלאש 90
17:10
30.04.24
קובי פינקלר ומוטי הלפרין No Comments on הפיקו לקחים: האוגדות שיצאו מעזה נערכים לפעילות ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

התנועה למשילות ודמוקרטיה עתרה היום (שלישי) לבג"ץ בבקשה שיוציא צו על תנאי המורה על ביטול תקנות סדר הדין האזרחי החדשות שאמורות להיכנס לתוקף בינואר 2021.

התנועה טוענת כי התקנות הותקנו תוך חריגה מסמכות ובהליך התקנתן נפלו פגמים רבים, עליהם הצביעה התנועה והעבירה לעיונם של שרי המשפטים השונים, לוועדת החוקה של הכנסת ולציבור. לגבי התקנות עצמן טוענת התנועה כי הן לא ישיגו את מטרתן ולא יועילו לקיצור ההליכים בבית המשפט או להקלה על המתדיינים.

התנועה מציינת כי שר המשפטים אבי ניסנקורן בחר לקדם את התקנות באופן שצפוי לפגוע בציבור הרחב, בעובדי מערכת בתי המשפט, בשופטים ובעורכי הדין, כמו גם במתדיינים מהשכבות החלשות, ששערי בית המשפט יינעלו בפניהם.

היועץ המשפטי של התנועה עו"ד שמחה רוטמן אמר לאחר הגשת העתירה: "למרות חוסר היעילות של התקנות והפגיעה שלהן בציבור ובמערכת המשפט, העתירה מוגשת בשל הפגמים הקיימים בסמכות להתקנת התקנות, ובשל העובדה שהן עומדות בסתירה להוראות חוק יסוד: השפיטה, חוק בתי המשפט וחוק יסודות התקציב וחוקים נוספים ולכן דינן להתבטל".



0 תגובות